03 Mar

Skribent Pär Heed

Affärssystem handelsföretag

Vårt affärssystem för handelsföretag vänder sig till logistik och handelsföretag med höga krav på användarvänliga och effektiva verktyg som enkelt anpassas till ert företags unika behov över tid.

Våra kunder är allt från nystartade webbshopar och e-handelslösningar till etablerade handelsföretag med verksamhet i flera länder. Affärssystemet levereras som molntjänst och baseras på affärssystemet Jeeves, Jeeves ERP.

Fördelar molnbaserat affärssystem handelsföretag

  • webbaseratklient eller webbportal innebär tillgång till system och information oavsett tid och plats. Användaren väljer beroende på arbetsuppgifter och situation.
  • färdiga integrationer för transportadministration (TA-system), elektronisk fakturering, EDI eller olika e-handelslösningar.
  • flexibla rapporter och uppföljningsmöjligheter på olika nivåer innebär bättre kontroll
  • från stöd för enkel logistik i ett litet företag till komplicerad logistik i en företagsgrupp i flera länder som kan användas från dag ett, eller införas efterhand behovet uppkommer.
  • alla uppgraderingar, drift och support ingår i molntjänstens månadsavgift. Innebär kostnadskontroll och att ni kan fokusera mer på er kärnverksamhet.
  • antal användare, moduler och funktioner kan varieras över tid vilket innebär att ni kan anpassa både affärssystem och kostnader till verksamhetens utveckling, säsongvariationer och konjunkturer.
  • direkt tillgång till outsourcade tjänster kring redovisning, bokföring, ekonomi -eller lönehantering vid behov, innebär mindre risker vid t.ex. sjukdom och längre semestrar.

ISOCELL Office Factory

Få skräddarsydd offert affärssystem för handelsföretag här >

Kundexempel handel Office Factory

MEDCORE
Vår starka tillväxt hade medfört att det mindre företagets enklare lösning beträffande affärssystem hindrade oss i vår fortsatta utveckling. Tillsammans med Office Factory har vi nu fått en förstklassig logistiklösning som helt och fullt uppfyller de krav på spårbarhet som vår marknad ställer på oss. / Sverker Olofsson, VD

MILJÖBYGGSYSTEM MBS AB
Vi har under flera år haft en stark tillväxt i Norden inom kompletta system med cellulosaisolering, träfiberisolering och tätskikt till sunda och energieffektiva hus. Det har medfört att det mindre företagets enklare lösning beträffande affärssystem hindrade oss i vår fortsatta utveckling. Tillsammans med Office Factory har vi nu fått en förstklassig logistiklösning. Ett affärsstöd som innebär att vi kan fortsätta vår expansion, med effektivare och bättre stöd i vår logistik och handel med miljövänlig isolering. / Andreas Östlund, VD

BYREDO
Byredo har vuxit snabbt och etablerat sig som en “rising star” på den internationella parfymmarknaden vilket har ställt allt större krav på logistikprocesser och ekonomistyrning. Efter grundligt research föll vårt val på Office Factory tack vare systemets användarvänlighet och skalbarhet. / Johan Bäcke, CFO

SOLID PARK
Solid Park har växt snabbt och för att behålla tillväxt och fokus på vår verksamhet låter vi Office Factory ta hand om allt kring affärssystem. Deras webbaserade affärssystem för projekt- och logistikverksamhet passar oss mycket bra med tanke på våra krav kring mobilitet och höga krav på logistik och projekthantering. / Christer Berlin, CFO


 

Intresserad? Veta mer om affärssystem för handelsföretag från Office Factory?
Kontakta oss på telefon 08-400 212 40, skicka ett e-mail till info@officefactory.se eller fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig inom kort.


DELA

SENAST PÅ TWITTER

"Dåliga it-system kostar miljarder https://t.co/2UR5fKQsvn"

Postadress: Box 30080 104 25 Stockholm Besöksadress: Franzéngatan 5, 3 tr Kontakt: Tel: 08-400 212 40 info@officefactory.se