14 Jun

Skribent Pär Heed

Finansiell rapportering i sociala medier

Finansiell rapportering i sociala medier blir vanligare. Men de nya digitala kanalerna kräver nya målgruppstrategier. Twitters kvartalspresentationer har tagit finansiell rapportering i sociala medier till nästa nivå. Som komplement till sina nyckelbudskap publicerar företaget bilder på grafer, diagram och citat från VD, vilket gör rapporteringen lättare att följa i twitter flödet och som sprids flitigt till andra. Reaktionerna har varit att Twitters kvartalsrapportering skapar en ökad transparens, då deras finansiella rapportering sprids i realtid till alla analytiker, investerare och journalister som följde twitter flödet.

Läs mer i artikeln – Twitter banar väg för ökad tranparans från CFOWorld >>

DELA

SENAST PÅ TWITTER

"Dåliga it-system kostar miljarder https://t.co/2UR5fKQsvn"

Postadress: Box 30080 104 25 Stockholm Besöksadress: Franzéngatan 5, 3 tr Kontakt: Tel: 08-400 212 40 info@officefactory.se