VI STÖDJER FÖRETAG INOM EKONOMI OCH ADMINISTRATION

VISION

Vi ska ge våra kunder konkurrensfördelar genom att erbjuda kostnadseffektiva och förstklassiga lösningar inom ekonomi, affärsstöd och bemanning.

AFFÄRSIDÉ

Vi erbjuder företag och organisationer möjligheten att fokusera på sin kärnverksamhet
genom att effektivisera sina ekonomiprocesser och få tillgång till de senaste systemlösningarna för affärs- och verksamhetsstöd.

FÖRNYAR OCH AUTOMATISERAR AFFÄRS-OCH EKONOMIPROCESSER

Vi har sedan 2004 hjälpt små och medelstora företag att förbättra och förnya sina processer inom ekonomi, administration, försäljning, produktion och service.

Vi erbjuder en webbaserad lösning, där många kunder samsas om en gemensam plattform, vilket gör att alla parter kan sänka sina kostnader. Lösningen kompletteras med outsourcing och verksamhetsstöd inom ekonomi och administration.

STYRELSE

Peter Lauring (ordf)
f 1959. Grundare av Visma Services Denmark, MD i ECIT AS, Intergest Denmark A/S, Intergest Nordic.

Daniel Bolin (vd)
f 1977. En av grundarna av Office Factory.

Klaus Jensen (ledamot)
f 1975. Flera ledande befattningar i Sverige och Danmark inom Business Process Outsourcing (BPO).

ECIT AS

Vår huvudägare ECIT AS består av mellanstora redovisnings- och IT-företag som erbjuder redovisning, lön, och IT-tjänster i Norge, Sverige, Danmark och övriga världen genom partnern Inter Gest.

Målet är att etablera en nordisk BPO/IT-koncern i ny tappning och att bli tredje största på marknaden om 5-7 år.

ECIT AS har en ledningsgrupp med betydande meritlista som har erfarenhet av att bygga liknande verksamheter.

ECIT AS finns idag etablerat i Norge, Danmark och Sverige. Omsatte proforma 340 MNOK under år 2015 och har ca 350 anställda.

Genom ECIT AS kan vi erbjuda tjänster inom redovisning, lön, och IT-tjänster i Norge, Danmark och övriga världen genom partnern Inter Gest.

KUNDER

Vårt molnbaserade affärssystem baserat på Jeeves ERP, Office Factory webbportal och ekonomitjänster och lönetjänster från Office Factory används inom olika branscher och verksamheter. Våra kunder finns främst inom konsult- och tjänsteföretag, handelsföretag samt företag som är i behov av ett flexibelt och kraftfullt ekonomisystem (backoffice), integrerat till egna försystem (frontoffice) som till exempel kassasystem eller befintligt system för webbhandel.

Kundexempel Koivunen

Med Office Factory har våra processer för order, lagerhantering och inköp effektiviserats och kvalitetssäkrats. Office Factory’s best-practise har gjort att vi hamnat rätt och fått tillgång till en automatiserad lösning som leder både till kundnytta och ett rationellt arbetssätt.
Jonas Tauberman, CEO 

Kundexempel Medcore

Vår starka tillväxt hade medfört att det mindre företagets enklare lösning beträffande affärssystem hindrade oss i vår fortsatta utveckling. Tillsammans med Office Factory har vi nu fått en förstklassig logistiklösning som helt och fullt uppfyller de krav på spårbarhet som vår marknad ställer på oss.
Sverker Olofsson, VD

Kundexempel Byredo

Byredo har vuxit snabbt och etablerat sig som en “rising star” på den internationella parfymmarknaden vilket har ställt allt större krav på logistikprocesser och ekonomistyrning. Efter grundligt research föll vårt val på Office Factory tack vare systemets användarvänlighet och skalbarhet.
Johan Bäcke, CFO

Kundexempel Projectplace

Vi gillar att leva som vi lär och använder molntjänster överallt där det är möjligt. Genom att välja Office Factorys lösning får Projectplace tillgång till ett kraftfullt ekonomisystem och stor flexibilitet i vår verksamhet utan att göra stora investeringar och hantera systemadministration. Webportalen gör det lätt för sällananvändare att hantera sina fakturor och ger omedelbar access till ekonomisk uppföljning för deras verksamhet. En annan fördel med Office Factory är att vi enklare kan hantera tillfälliga arbetstoppar och semesterperioder genom att nyttja personal från Office Factory.
Rikard Olsson, CFO

Kundexempel Solid Park

Solid Park har växt snabbt och för att behålla tillväxt och fokus på vår verksamhet låter vi Office Factory ta hand om allt kring affärssystem. Deras web-baserade lösning för projekt- och logistikverksamhet passar oss mycket bra med tanke på våra krav kring mobilitet och höga krav på logistik och projekthantering.
Christer Berlin, CFO

OFFICE FACTORY PÅ 90 SEKUNDER

Se video med en kort introduktion till de tjänster kring affärssystem, ekonomitjänster, lönetjänster och HR-tjänster Office Factory levererar.

HÄR FINNS VI

KONTAKT

Adress: Office Factory AB Box 30080 104 25 Stockholm Besöksadress: Franzéngatan 5, 3tr Telefon: 08-400 212 40 Fax: 08-400 212 89 E-post: info@officefactory.se
DELA

SENAST PÅ TWITTER

"Dåliga it-system kostar miljarder https://t.co/2UR5fKQsvn"

Postadress: Box 30080 104 25 Stockholm Besöksadress: Franzéngatan 5, 3 tr Kontakt: Tel: 08-400 212 40 info@officefactory.se