07 Aug

Skribent Pär Heed

Fakturera digitalt

Hur fakturerar du ? Skriver du ut dina fakturor, kuverterar, frankerar och i värsta fall går till Posten med veckans fakturering till en kostnad på minst 25 kr per faktura? Tänker tillbaka hur det var när jag började i “arbetslivet”. Offerterna skrevs för hand, beställningar skickades på fax eller så ringde man helt enkelt. På min första arbetsplats följde VD’n upp veckoomsättningen på ett lite ovanligt sätt. Helt enkelt genom att varje fredag se höjden på högen av fakturor som låg i utkorgen.

Trots att det är många år sedan gör många företag idag på samma sätt! Ja, inte mäter “fakturahögen”, men skickar sina fakturor per post, på papper?!

Istället för att bara klicka – så fortsätter man att skriva ut, kuvertera, frankera och i värsta fall gå till Posten med veckans fakturering.

Till en kostnad på 25 kronor per faktura! 

(Enligt en undersökning från Gartner kostar en manuell fakturahantering på papper ett medelstort företag 25 kronor per faktura. I kostnaden ingår papper, porto, kuvert och arbetskostnad.)

Gör din egen kalkyl

Gör en egen kalkyl vad det skulle innebära för er att hantera till exempel alla era kundfakturor och orderbekräftelser med en knapptryckning.

Klicka här >> för att göra en egen kalkyl! 

DELA

SENAST PÅ TWITTER

"Dåliga it-system kostar miljarder https://t.co/2UR5fKQsvn"

Postadress: Box 30080 104 25 Stockholm Besöksadress: Franzéngatan 5, 3 tr Kontakt: Tel: 08-400 212 40 info@officefactory.se